جلسه هم اندیشی اساتید بسیجی تهران "رویکرد شتاب‌دهنده‌ها از ایده تا محصول" همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین برگزار شد.

مدیر فنی

جلسه هم اندیشی اساتید بسیجی تهران "رویکرد شتاب‌دهنده‌ها از ایده تا محصول" همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین برگزار شد.

جلسه هم اندیشی اساتید بسیجی تهران "رویکرد شتاب‌دهنده‌ها از ایده تا محصول" همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در روز سه شنبه 5 آذر 1398 ساعت 9 الی 11 در سالن 9 دی دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور، جانشین سازمان بسیج اساتید کشور، جناب آقای دکتر ابن الدین، مسئول بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی جناب آقای دکتر روحیان، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه جناب آقای دکتر موسی زاده و رئیس گروه آذین خودرو جناب آقای دکتر فرخ و با همراهی اساتید بسیجی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی، جلسه در ساعت 9 با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد. سپس آقای دکتر روحیان، مسئول بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی و تبریک فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به حضار به ارائه کوتاهی در خصوص نقش بسیج در پیشبرد اهداف کشور و تبیین نقش کانون ها در بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداختند. ایشان ضمن تاکید بر نقش خدشه ناپذیر بسیج از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، اعلام داشتند بسیج اساتید همچنان می تواند با همان روحیه جهادی ضمن شناسایی و ورود به مشکلات صنعت کشور، نه تنها نقش اساسی در پیشبرد گام دوم انقلاب داشته باشد، بلکه نسل به نسل با برداشتن گام های بعدی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ثمر برساند.

در ادامه آقای دکتر ابن الدین به ابراز خرسندی از نقش و جایگاه مردم در دفاع از کیان نظام در راه پیمایی دفاع از دیدگاه های مقام معظم رهبری و مبارزه با آشوبگران در روز 4 آذر 1398 پرداختند. ایشان همچنین به تبیین نقش و تاثیرگذاری گروه های مرجع از ابتدای تاسیس انقلاب اسلامی تاکنون پرداختند و این نکته را خاطرنشان کردند که این گروه‌ها در همه زمان ها متغییر بودند به جز نقش اساتید که از ابتدای انقلاب ثابت مانده است. ایشان ضمن تاکید بر تشکیل گروه های مسئله محور، بر استفاده از ظرفیت علمی پژوهشی اساتید دانشگاه ها برای حل مشکلات کشور تاکید داشتند و هوشیاری، بیداری و جنبش استادی را راه حل عبور از مشکلات کشور دانستند.

ایشان نقش اساتید دانشگاه در رویکردهای شتاب دهنده ها را نقش تسهیل گری نه تصدی گری خواندند و به این نکته اشاره داشتند که این با استفاده از ظرفیت اساتید بسیجی به کوچک سازی دولت و حل مشکل صنایع بپردازند. ایشان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در سال 1397 در دانشگاه جامع علمی کاربردی، مسئولیت ساماندهی رویکرد شتاب در بسیج اساتید کشور را بر عهده آقای دکتر روحیان گذاشتند و از آقای دکتر جلیلی مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای خواستند که در این بحث مشارکت جدید داشته باشند و از پتانسیل معاونت علمی ریاست جمهوری و بسیج مهندسی نیز بهره برداری نمایند و مسیرهای میانبری در خط تولید کشور طی نمایند و علم را از مسیر بروکراتیک خارج نموده و طرح های زود بازده را شناسایی کند.

در ادامه آقای دکتر موسی زاده به بیان رویکردهای شتاب در کل کشور پرداختند و با بیانی شیوا به ارائه فعالیت های مرتبط با شتاب دهنده ها در کشور پرداختند. ضمن مقایسه عملکرد ایران و سایر کشورها به معرفی پتانسیل های موجود در این صنعت پرداختند. آقای دکتر فرخ مسئول گروه صنعتی آذین خودرو نیز به تشریح فعالیتهای این گروه صنعتی در خودروسازی و عملکرد شتاب دهنده ها در تولید و بهینه سازی قطعات خودرویی پرداختند.

 

در پایان جلسه، پرسش و پاسخ حاضرین  با حضور آقای دکتر ابن الدین، آقای دکتر موسی زاده و آقای دکتر روحیان برگزار شد.

همچنین آقای دکتر ابن الدین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، خواستار ادامه این جلسات به صورت کارشناسی و با حضور فعالین این حوزه و برگزاری جلسات مشترک با سایر دانشگاه‌ها و کانون‌های استادی و بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای شدند.

Image removed.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.